close

(續「安穩在神的呼召中」...)

Radiant 是03年的時候,神給我的預言。
雖然接收的過程是很超自然,但因為當時不是太明裡面的意思,隨即將它忘在一邊。
很神奇地,這麼重要的預言,竟一直埋在箱底,
除了打機的時候想起 Radiant 可以作兒子的名字,就沒多深究。

這星期當我重看的時候,第一樣猛然驚覺的就是:
Radiant 這個字...不就是解作「發光」嗎!

以下是構成整個預言的五節經文,翻譯自Amplified bible:

第一部份:

Arise from the depression and prostration in which circumstances have kept you— Rise to a new life!
Be radiant with the glory of the Lord, for your light has come, and the glory of the Lord has risen upon you!

起來,脫離環境加予你的壓制和悲淒,活出新的生命!
藉著神的榮耀發光,因為你的光已經來到,主的榮耀照耀在你身上。(賽六十1)

They looked to Him and were radiant;
their faces shall never blush for shame or be confused. (Psalm 34:5)

他們仰望祂而發光,
他們的臉再不因羞辱和困惑混亂而羞愧。(詩三十四5)

第二部份:

They shall come and sing aloud on the height of Zion and shall flow together and be radiant with joy over the goodness of the Lord —
for the corn, for the juice of the grape, for the oil, and for the young of the flock and the herd.
And their life shall be like a watered garden, and they shall not sorrow or languish any more at all.

他們必來到錫安的高處,在其上大聲唱歌,一同在活水中湧流。
(記得當年看到flow together,真是覺得「R唒頭」,不知如何翻譯。
直到現在聽了栽在溪水旁的訊息,麻麻一再形容活水的英文不就是flow嗎?)
他們因著神的美善,神所賜下的穀物,葡萄汁,油,羊犢,牛犢,充滿喜樂且發光。
他們的生命必像充足澆灌的花園。他們不再憂傷、窘困。(耶三十一12)

Then you shall see and be radiant,
and your heart shall thrill and tremble with joy at the glorious deliverance and be enlarged;
because the abundant wealth of the sea shall be turned to you, unto you shall the nations come with their treasures. (Isaiah 60:5)

那時你將看見(以下事情)而發射幸福的光芒,
你的心必因那榮耀的釋放而震撼,因著喜樂顫抖,寬廣。
因為海中豐盛的財富必轉向你,列國也必帶著珍寶投向你。(賽六十5)

第三部份:

Joyfully the radiant bride turned to him, the one altogether lovely, the chief among ten thousand to her soul,
and with unconcealed eagerness to begin her life of sweet companionship with him, she answered,
"Make haste, my beloved, and come quickly, like a gazelle or a young hart and take me to our waiting home upon the mountains of spices!"

光芒四射的新婦,充滿喜樂地轉向祂──全然可愛,在她魂中、萬人之首的那一位。
毫不掩飾心中渴望與祂成為甜蜜伴侶的渴望,她回答:「快,我所愛的,快點來到!
如羚羊或小鹿,將我帶到香草山上,那等待我們回歸的家中!」(歌八14)

.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.

經過這些年間發生的事情,這分為三部份的五段經文,對我來說,就很有意思了。
我相信它正形容著神在我生命中幾個不同階段的獨特計劃。

但真正讓我心靈震撼的是,這些經文讓我重新醒覺,
神讓我參與祂的時代計劃,究竟是為了甚麼。

讚美敬拜,第四個momentum,
Web 2.0,策略,健康、智慧,約瑟民眾...
神真是,如我過去孤兒冷酷的世界觀所以為的,
只是想利用我在這地上,為祂完成一件一件的工作,一個又一個project嗎?

如果是這樣,去到第二部份就應該結束了──
萬國的珍寶都已經運入神的家,君王元首都來信主,
還不是大團圓結局,人類歷史最大的復興,大家可以拉炮謝幕?!

為什麼還有第三部份呢?

還有第三部份,是因為:
神永恆所等待,所迫切期盼的,不是一個project;
神在永恆迎接的,是我--祂所珍愛的新婦。

是與祂同樣擁有美麗的內心、芳香的性情,能以登上香草山,
熱切地愛祂、以祂為首,以天家為永恆歸宿的新婦。

這個醒覺,再次提醒我,前面這三年、六年、十五年...
無論發生任何事情,有多大的成功、挫敗或變動,
我都要緊記、持守,起初的方向--

「我個人終極的目標是甚麼?
人生終結的時候,神想我成為怎樣的人?」

「我個人終極的目標,是擁有一個美麗的內心,成為主耶穌的新婦。
這也是神在永恆所期待的,一位愛祂,似祂,與祂共渡永恆的新婦。」

.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.

03年9月,在神將Radiant 這個異象給我的個多月後,
Patricia King 發出的一個預言:

I saw the Bride of Christ, like Esther, stand before the King.
She was beautifully prepared....no spot or wrinkle and was arrayed in fine linen. A golden crown was upon her head.
King Jesus delighted in His Bride with an intensity of favor that is indescribable. He extended His righteous scepter to her.
In the vision, the Bride touched the scepter and as she did, the authority and the favor of the King was imparted to her.
It appeared like a tangible thick liquid that filled every part of her being.
He said, "Go my Bride.....Go in My authority and save the nations."

我看見基督的新婦,像以斯帖一樣,站在王面前。
她預備妥當,美麗無瑕,身披細麻衣,頭上戴著金冠。
耶穌王喜悅祂新婦的程度,是筆墨難以形容。祂向她伸出祂公義的皇杖。
在異象中,新婦觸摸杖頭。當她這樣作,王的權柄與恩寵傳遞給她,
濃厚如有形有質的液體充滿她全人每部份。
祂說:「去吧,我的新婦...帶著我的權能去拯救列國!」

In the next part of the vision, I saw the Bride, arrayed in glory riding on the back of a large, beautiful, white war horse.
Jesus held the reigns and she was cleaving to Him as they rode together into harvest fields.
Jesus and His bride were absolutely one in this vision and they shared the same mission.
Kingdom authority -- the authority of love and light was radiating off of them and the nations were being flooded with the influence of this "love authority".
The nations were being flooded with the knowledge of the glory of the Lord.

在異象的下部份,我看見新婦披帶著榮耀,騎在一匹巨大,美麗的白色戰馬上。
耶穌執著韁繩,新婦緊抱著祂,二人一起向著禾場飛奔。
在異象中,耶穌與祂的新婦完全合而為一,分享相同的使命。
天國王權──愛的權柄從他們身上散發,光芒四射,
各國被這種「愛的權柄」所產生的影響力淹沒,
全地也被認識主的榮耀這種知識所淹沒。

相關文章:
個人極終目標:http://www.come-jesus.com/zog/?no=169

arrow
arrow
    全站熱搜

    赤誠 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()